čtvrtek 25. září 2014

Komentář: Jak hodnotím první měsíce fungování mého blogu? A proč je tady reklama?



Jak hodnotím první měsíce fungování mého blogu? Musím říct, že celkem dobře. Začátek šel snadněji, než jsem čekal. Za den navštíví mé stránky v průměru 7 lidí a například za srpen jsem měl celkovou návštěvnost ve výši kolem 200 lidí. Navíc pro mne není problém shánět články. Různé organizace a instituce mají zájem, abych publikoval jejich pozvánky, abych napsal článek o nějaké novince a podobně. Některé materiály mi dávají zadarmo k publikování (doberský farář P. Bohumil Vícha a jeho fotografie z cest, raškovická knihovnice Marie Zemanová, Vojkovický Klub Vaření a zdraví, sdružení Bez mámy a podobně). Myslím si, že už o mém projektu ví hodně významných osobností společenského života v mikroregionu.

Po volbách plánuji další rozšíření mého působení. Chci se potkat s nově zvolenými starosty jednotlivých obcí a domluvit s nimi publikování mých článků v jejich zpravodajích. Tím pádem se o mém projektu dozví i mnoho dalších lidí ze všech obcí mikroregionu. Už nyní se mi podařilo tuto spolupráci zavést v obci Dobrá, kde již potřetí publikovali mé články. Za to pánům starostovi a místostarostovi děkuji.

Další úkol pro mne nebude tak snadný. Povědomí o mém projektu se již podle mne rozšířilo docela obstojně, nyní budu muset naučit lidi, aby na můj web chodili pravidelně. Snažím se publikovat jeden článek denně, a tedy zde mohou lidé najít každý den něco nového. A navíc článků s různým obsahem – rozhovory s místními osobnostmi, reportáže z akcí, historické okénko, komentáře k tomu, co se děje. Toho docílím jen jedním způsobem – pravidelným publikováním článků a upoutávek na můj web v offline prostředí.

A proč je zde reklama? Již v úvodním článku jsem oznámil, že chci tento web pojmout jako takzvané sociální podnikání. Tedy podnikání, které přináší dva užitky – sociální i ekonomický. Snažím se můj web koncipovat tak, aby měli lidé na jednom místě informace o všech důležitých akcích, které se v mikroregionu dějí. Aby znali důležité místní osobnosti a seznámili se s jejich myšlenkami. Prostě online cestou propagovat společenský život v mikroregionu a tím ho oživovat. Ale zároveň nejsem takový nadšenec místního života, abych to dělal do nekonečna zadarmo. Chtěl bych, aby mi to alespoň nějakou korunu přineslo. Zároveň ale mohu říci, že nyní budu používat vydělané peníze pouze pro projekt – abych udělal pořádné webovky, abych zaplatil doménu, abych zaplatil plakáty a letáky na můj projekt.

Nyní jsem také zprovoznil jednu novou věc – seznam místních živnostníků a firem. Kdokoliv mi může napsat, že se chce na této stránce zaregistrovat, a já mu to umožním (můj mail: Salamon.Petr@gmail.com). Jak jsem již totiž psal, lokální ekonomika je velmi důležitá. Ta totiž rozhoduje o tom, kolik peněz v oběhu bude v naší lokalitě, a tím pádem budeme moci zažívat větší rozvoj. 
 
Chcete-li můj projekt podpořit, šiřte ho mailem či přes Facebook mezi své známé, pravidelně jej navštěvujte a podobně.

Žádné komentáře:

Okomentovat